Zoekmachine marketing: de meerwaarde

Zoekmachine marketing bureau zijn hip en happening. Elke dag verandert de wereld van de online marketing. Wat vandaag nog nieuw is kan morgen alweer verleden tijd zijn. Hierop moet je als organisatie inspelen. Met behulp van een zoekmachine marketing bureau kun jij als organisatie mee veranderen en bij de tijd blijven. Met behulp van zoekmachine marketing kun je namelijk je onbetaalde en betaalde zoekresultaten in de zoekmachines optimaliseren. Hierdoor kom je hoger te staan in de zoekresultaten van Google, waardoor meer mensen klikken op je website. Hoe meer mensen klikken op je website, hoe hoger je omzet en uiteindelijk ook een hogere winst. En dat wil toch iedereen?

Verschillende soorten zoekmachine optimalisatie en zoekmachine adverteren

Er zijn twee verschillende soorten zoekmachine marketing: namelijk SEO (Search Engine Optimalisation) en SEA (Search Engine Advertising oftewel zoekmachine optimalisatie). SEO en SEA zijn dus anders, alleen voor de meeste mensen is het verschil zeer lastig te bepalen. Het grootste verschil is dat SEO zich met name richt op de organische onbetaalde zoekresultaten. SEA richt zich juist op het tegenovergestelde, namelijk de betaalde zoekresultaten. Dit zijn, als bekendste voorbeeld, advertenties. Een ander ontzettend groot verschil is de termijn waarop SEO en SEA zichtbaar zijn. Waar SEA zich vooral richt op de korte termijn, is SEO meer een tactiek voor op de lange termijn.

Welke methode kan ik het beste kiezen?

Als je kijkt naar de bovenstaande verschillen, lijkt het alsof investeren in SEA de beste optie is. Je ziet snel resultaat en het gaat om de betaalde zoekresultaten. Dingen waar je in investeert, daar wil je natuurlijk ook resultaat in zien. Toch laat de praktijk blijken dat je veel  beter in SEO kunt investeren. Belangrijk zijn de lagere kosten van SEO ten opzichte van SEA en het gemak waarmee je met SEO resultaat kunt behouden als je het goed bijhoud. Toch is het afhankelijk van de manier waarop je je wil positioneren welke strategie je het beste kunt kiezen bij jouw zoekmachine marketing bureau.